Op de eerste vier foto's is de buitenkant van het gebouw te zien.

De foto links van het gebouw laat de hal zien met een leeshoekje onder de trap.

Op deze foto is de kuil op de begane grond te zien.

Dit is het theater/podium.

Hierboven is wederom de hal te zien met genoeg boekenkasten.

Dit is één van de twee kleuterlokalen op de begane grond.

Dit is hoe de toiletten in het gebouw eruit zien.

Dit laat de personeelskamer zien. Hierin staat een grote tafel, een keukentje en een toilet. 

Ook op de eerste verdieping is in de hal een ontmoetingsplek. 

Dit is hoe de lokalen voor groep 3 t/m 8 eruit zien. Groep 3/4/5 zit op de eerste verdieping en 6/7/8 op de tweede.

Op de eerste verdieping staat ook een bankje met uitzicht naar buiten. 

Op de tweede verdieping is goed te zien dat er groen is geplaatst in de school.

Op de tweede verdieping is wederom een ontmoetingsplek in de hal.

Er is ook gedacht aan een berging op de tweede verdieping.

De tweede verdieping bevat ook het kantoor.

Ook is er vergaderruimte op de tweede verdieping.

Deze foto's geven een mooi beeld van ons idee voor de schoolpleinen. Daarboven is nog een foto van de moestuin te zien. 

 

Dit schoolgebouw is ontworpen in het programma 'De Sims 4'. 

 

Gebouw:

Er is gekozen voor een mooi modern en strak gebouw. Dit is gedaan omdat wij denken dat dit goed past bij de toekomst en het valt goed op in een buurt. Het staat op een mooie grote kavel aan de Borne beek, zo is er een mooi uitzicht door de grote ramen in de school. 

Gemeenschapsruimtes:

Zoals veelal op de foto's te zien is, is er in de school veel gebruikt gemaakt van de kleur geel. Dit is natuurlijk gedaan omdat het goed past bij de naam van de school, maar ook omdat geel een vrolijke kleur is. Zo haal je elke dag toch het zonnetje naar binnen. Er is op elke verdieping in de hal minimaal één tafel met stoelen te vinden. Zo is er genoeg ruimte voor kinderen om buiten het klaslokaal samen te werken en zich zonder leerkracht te ontwikkelen. Ook is er binnen school gebruik gemaakt van planten op de grond maar ook tegen de muur. Op die manier krijgt de school een gemoedelijke sfeer en komt het groen van buiten naar binnen. Uiteraard zijn er ook genoeg boekenkasten te vinden. Wij vinden het belangrijk dat kinderen al vroeg geconfronteerd worden met boeken en deze ook gaan lezen. Zo hopen we lezen weer leuk te maken omdat we nu merken dat veel kinderen lezen niet leuk vinden. 

Kleuterlokalen:

We hebben er bij de kleuterlokalen voor gekozen deze lekker groot te maken. Op die manier is er genoeg ruimte voor de kinderen om lekker aan de slag te gaan en kunnen de leraren ook makkelijk een themahoek maken. Zoals je kunt zien staan er bijna geen stoelen in het lokaal, deze staan op een andere plek in de school opgeslagen en neemt dit dus niet onnodig veel ruimte in in het lokaal.

Lokalen groep 3 t/m 8:

Bij de overige leslokalen is er gekozen voor een opstelling met veel groepjes van vier. Door in groepjes te werken leren de kinderen samen te werken, dit is ook waar de school voor staat. Ook is er een tafel voor een eventuele verlengde instructie, een stagiair of voor wanneer er net iets meer ruimte nodig is. Wat achter in elk lokaal te vinden staat is een aanrecht met een wasbak erin. Dit is erg praktisch voor bijvoorbeeld het wassen van handen, snel iets schoonmaken of knutselen. Als laatste zijn ook in elk lokaal posters te vinden. Dit kunnen verschillende zijn, bijvoorbeeld een wereldkaart, informatie over planten of dieren. Op die manier zien de kinderen elke dag deze informatie en zullen ze er onbewust iets van opsteken, het is ook handig tijdens het lesgeven. 

Buitenlokaal:

Zoals te zien is op de eerste foto is er achter de school een glazen overkapping met tafels en stoelen eronder, dit is ons buitenlokaal. Door op mooie dagen buiten les te geven haal je de kinderen even uit de gewoonlijke omgeving en zet je ze buiten neer. Frisse lucht helpt kinderen met de concentratie en is natuurlijk hartstikke gezond. 

Schoolplein:

We hebben voor het plein gekozen voor twee verschillende pleinen, één voor groep 1/2 en één voor groep 3 t/m 8. Dit hebben we gedaan omdat de kleuters nog heel ander speelgedrag hebben als de groepen daarboven. De kleuters rijden nog rond met stepjes, fietsjes en ander speelgoed, terwijl je bij de hogere groepen toch wel merkt dat ze willen voetballen en moeilijkere spellen willen spelen. Om deze reden lijkt het ons veiliger om de pleinen gescheiden te houden. Wederom is er veel gebruik gemaakt van groen, het lijkt ons erg leuk om planten neer te zetten op het schoolplein en kinderen hier wat verantwoordelijkheid voor te geven. Zo leren ze ook dat je moeite, tijd en liefde in een plant moet steken voordat deze gaat groeien. Verder staan er grote speeltoestellen waar kinderen zich helemaal in uit kunnen leven.

Omgeving:

Er is ervoor gekozen om achter het schoolplein een moestuin en een patio toe te voegen. Door de moestuin leren de kinderen, net als bij de planten, dat dingen niet vanzelf gaan. Ze zien dat hun eten niet zomaar uit de supermarkt op het bord ligt maar dat er een heel proces aan vooraf gaat. Door dieren in het schoolleven te brengen is er iets om naar te kijken wanneer je op school bent, er is iets om voor te zorgen en onderbreekt de 'traditionele' schooldag. Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen en voor de dieren te zorgen. Wat ook voor de school ligt is een vijver. Dit ziet er niet alleen leuk uit maar is ook heel handig voor het onderwijs. Zo kan een leerkracht, bij bijvoorbeeld een les over waterdieren, een emmer water uit de vijver halen en de leerstof visueel maken voor de kinderen. 

Dakbedekking:

Zoals je ziet op de eerste foto is het dak groen, dit komt doordat het dak begroeid is met mos, vetplanten en kruiden. De planten op het dak houden het hemelwater vast, doordat het hemelwater op het dak blijft helpt dit met het verkoelen van het schoolgebouw tijdens warme dagen.